علم علم .

علم

محصولات بهداشتی

لباس هایی که هر روز می پوشید قطعا کثیف می شوند و شستن آنها زمان می برد. به این ترتیب ما باید محصولی بخریم که برای شستن لباس های شما موثر باشد، البته درست است؟

اما انتخاب اشتباه نکنید، باید از شوینده ای استفاده کنید که حاوی مواد مضر نباشد. از آنجا که بسیاری از مواد شوینده در حال حاضر به پوست دست ما آسیب می رسانند، می دانید. آیا قبلاً در مورد این چیزی شنیده اید؟ آنچه واضح است این است که اگر مجبور به تجربه خشکی پوست دست یا حتی حساسیت پوستی به دلیل مواد شوینده شوید، قطعاً آن را نمی خواهید.

تعریف مواد شوینده و فواید آن
محصولات بهداشتی مخلوطی از مواد مختلف است که برای کمک به تمیز کردن استفاده می شود و از مواد مشتق شده از نفت ساخته می شود. مواد شوینده در مقایسه با صابون دارای مزایایی مانند قدرت شستشوی بهتر و عدم تاثیر بر سختی آب است.

این تعریف مواد شوینده بود. همانطور که قبلاً صحبت شد، مزیت استفاده از مواد شوینده به طور کلی این است که لباس‌های ما تمیز برمی‌گردند و کثیفی‌ها ناپدید می‌شوند. علاوه بر این، برخی از مارک های شوینده قابلیت های متفاوتی غیر از تمیز کردن معمولی دارند، مانند معطر بودن بیشتر برای لکه های سرسخت و غیره. برای روشن شدن، مارک ها و قابلیت های مواد شوینده زیر از منابع مختلف گردآوری شده است.

برخی از برندهای شوینده و مزایای آنها برای شستن لباس
به ویولت حمله کنید
لازم نیست به توانایی این محصول در تمیز کردن لباس ها شک کنید. فرمول آن قادر است لکه های سرسخت مانند کثیفی، قهوه، سس، خون، غذا و لکه های روی یقه را از بین ببرد. در واقع با جدیدترین فناوری ضد بو ژاپن، لباس های شما عاری از بوی خیس شدن آب، بوی کپک زدگی و بوی عرق می شوند.

رایحه عطر بنفشه تولید شده توسط این محصول، رایحه ای با طراوت و زیبا را به ارمغان می آورد که می تواند شما را بیشتر هیجان زده کند. محتوای عطر نیز می تواند مدت زیادی دوام بیاورد. بنابراین، برای کسانی از شما که نمی‌خواهید برای اضافه کردن عطر به لباس‌هایتان زحمت بکشید، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

آلمیرا توتال
هنگامی که عرق می کنید، لباس های شما مرطوب می شود و بوی بدی می دهد. اما اگر لباس ها را با این محصول بشویید این اتفاق نمی افتد. این محصول حاوی آنتی باکتریال است که می تواند لباس ها را حتی در هنگام پوشیدن برای مدت طولانی محافظت کند.

این محصول که مخصوص شما که در حال حرکت هستید فرموله شده است و می تواند شما را از بوی عرق چسبیده به لباس محافظت کند. هنگام انجام فعالیت‌های روزانه مطمئن‌تر خواهید بود، زیرا لباس‌هایتان تمیز هستند و بوی بدی نمی‌دهند. برای شما که دوست دارید ورزش کنید، این محصول نیز می تواند انتخاب مناسبی باشد.
فرمول موجود در این محصول می تواند فوم قدرتمندی برای جذب و از بین بردن لکه ها تا الیاف پارچه تولید کند. علاوه بر این، این ماده شوینده به صورت کم کف یا حداقل کف نیز طراحی شده است.اما می تواند انواع کثیفی را روی لباس شما از بین ببرد.

اگر ماشین لباسشویی درب بالایی دارید و می خواهید نتایج شستشوی خود را بدون آسیب رساندن به ماشین بهینه کنید، این محصول انتخاب مناسبی است. این به این دلیل است که این ماده شوینده به طور خاص برای استفاده در ماشین های لباسشویی با درب بالا طراحی شده است و می تواند ماشین لباسشویی را بادوام نگه دارد.

شوینده رینسو
مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده را می توان حتی پس از آبکشی روی لباس ها باقی گذاشت. این می تواند برای پوست های حساس، به ویژه پوست کودکان یا نوزادان، تحریک کننده باشد. با استفاده از این محصول، تحریک پوست حساس به دلیل باقیمانده مواد شوینده روی لباس ایجاد نمی شود!

این محصول حاوی ترکیبات ملایم و تست شده بالینی برای پوست های حساس حتی برای پوست نوزاد بی خطر است. علاوه بر این، محتوای pH پایین این محصول می تواند خطر تحریک پوست را کاهش دهد. اگرچه محتوای آن سبک است، اما این محصول به لطف فرمول ضد لک خود می تواند لباس ها را به خوبی تمیز کند.

مواد شوینده می توانند کارایی مخزن ته نشینی را کاهش داده و مانع کار واحد حذف چربی شوند و در نتیجه فرآیند تصفیه فاضلاب را مختل کنند. به دلیل وجود مواد شوینده، املاح و چربی هایی که باید در دو واحد حذف می شدند، می توانند به وجود خود ادامه دهند و در آب انباشته شوند. وجود مواد شوینده در آب آشامیدنی نامطلوب است زیرا باعث ایجاد بو، طعم نامطبوع و مشکلات سلامتی می شود.

مواد شوینده دارای ساختار شیمیایی هستند که از انتهای کربن آبگریز و انتهای سولفات تشکیل شده است به طوری که می توانند چربی را امولسیون کنند، بنابراین مواد شوینده توانایی بالایی در چسباندن کثیفی ها دارند. به همین دلیل است که مواد شوینده به عنوان یک ماده پاک کننده بر صابون ترجیح داده می شود.

بر اساس مواد اولیه دو دسته از مواد شوینده وجود دارد که عبارتند از:

1. صابون از چربی ها و روغن های طبیعی تهیه می شود

این نوع شوینده از چربی های طبیعی به شکل نمک های قلیایی اسیدهای چرب با فرمول مولکولی بالا ساخته می شود که مقدار آن به 90 درصد بسته بندی مواد شوینده می رسد. ساخت آن توسط یک فرآیند صابونی سازی انجام می شود، که یک فرآیند هیدرولیز ویژه با استفاده از NaOH به عنوان یک قلیایی برای خنثی کردن اسیدهای چرب تشکیل شده است. در آب، چربی طبیعی با مولکول های آب واکنش داده و هیدرولیز می شود. هنگامی که صابون در آب سخت حاوی کلسیم و منیزیم استفاده می شود، کف تشکیل می شود که یک نمک فلزی است که در آب نامحلول است. ویژگی صابون نیز با توجه به نوع چربی استفاده شده تعیین می شود. از چربی گاو و روغن پنبه دانه برای تولید صابون های کم عیار استفاده می شود، در حالی که روغن نارگیل برای صابون های حمام استفاده می شود.

2. مواد شوینده مصنوعی ساخته شده از نفت

این نوع شوینده از روغن معدنی (پارافین مصنوعی از زغال سنگ یا نفت) تهیه می شود و به دلیل داشتن مواد افزودنی دیگر، در امولسیون کردن کثیفی ها قدرت بیشتری دارد. این شوینده مصنوعی مزیت بیشتری دارد زیرا با یون های سخت رسوبات حل شده تشکیل نمی دهد، کف بیشتری ایجاد می کند و قدرت شستشوی بالایی دارد. دو نوع شوینده مصنوعی وجود دارد، شوینده های سخت که برای چند روز ماندگار هستند و شوینده های نرم که در عرض دو روز تجزیه می شوند.

مواد شوینده محصولاتی هستند که از بیشترین سورفکتانت ها استفاده می کنند، بنابراین اغلب سوء تفاهم می شود که سورفکتانت ها مواد شوینده هستند. این درست نیست زیرا علاوه بر اینکه سورفکتانت ها به عنوان جزء اصلی در شوینده ها هستند، مواد دیگری نیز به شکل سازنده، پرکننده و افزودنی وجود دارد.

منبع:: دیکالا


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۸:۱۷ توسط:ali موضوع: نظرات (0)